Wednesday, June 13, 2012

Szabó Magda: Az ajtó

Az Ókút volt az első Szabó Magda könyv amit olvastam és azt is évekkel ezelőtt. Már akkor is rötgön kedvenccé vált és azóta talán méginkább megszépítette az idő ami miatt ugyanezt vártam a szerző többi regényétől is. A Tündér Lalát szintén nagyon szerettem, Az ajtót pedig évek óta halogattam, mert mindenhol annyira dícsérték, hogy egyrészt nem akartam 1000 részletben olvani másrészt úgy gondoltam akkor kezdek neki amikor biztosra akarok menni.

Sajnos túl nagyok voltak az elvárásaim és így kicsit csalódtam. Tetszett a regény és Szabó Magda stílusa csodálatos, de ez most mégsem volt kedvenc. Leginkább az zavart, hogy egyrészt valós történethez képest nekem sok volt "csak most az egyszer", "soha ennyire" típusú részlet, másrészt a szerző nagyon alárendelte magát a főszereplőnek, akinek mindig mindenben igaza kellett, hogy legyen és messze mindenki fölött állt erkölcsben és értelemben is. Persze érthető mindkét dolog, de nálam levett az olvasás élményéből.

3-3.5/4

No comments: