Tuesday, October 15, 2013

Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön

Ádám olvasókönyvében szerepelt A kis bicebóca című fejezet leegyszerűsített és lerövíditett változata ami nagyon megtetszett neki és ezért kérte, hogy szerezzük be a regényt és olvassuk el. Nekem ez annak idején kimaradt, de sok helyen olvastam a vitákat ahol az egyik fél szerint ezzel csak megutáltatják az olvasást a 10 éves gyerekekkel, ha kötelezővé teszik, a másik oldalon állóknak pedig nagyon tetszett gyermekként is. Sajnos most már én is az első tábort szaporítom. Azzal nincs bajom, hogy sorban halnak meg benne a főszereplőhöz közel álló emberek, de a nyelvezete borzasztó nehezen befogadhatóvá teszi az egészet. Még felnőtt fejjel sem volt túl gördülékeny az olvasás, de nemrég olvasó gyereknek ez biztos hogy kínszenvedés. Ádám nagyon kitartóan várta a már ismert fejezetet, de biztos vagyok benne, hogy a felét sem értette annak amit olvastam bármennyire is próbáltam érdekessé tenni és néha egy kis csalással egyszerűsíteni is a szöveget.

2/4

No comments: