Wednesday, August 5, 2009

Murakami Haruki: Kafka a tengerparton

Már egy ideje szerettem volna kipróbálni egy Haruki könyvet, mert csupa bíztatót olvastam róla és a Kafka lett a kiválasztott. A nagy terjedelem ellenére a szokásosnál jobban haladtam vele és ugyan helyenként volt 1-2 oldal ami nagyon nem tetszett, de szerencsére ez sosem tartott túl sokáig. Úgy a harmada táján amikor kezdett egyre inkább összekapcsolódni a 2 történet akkor nagyon élveztem az olvasást.

Aztán kb. 100-150 oldallal a vége előtt valahogy megváltozott az egész. Eleinte vártam, hogy újra érdekes legyen, de ez csak nem történt meg. A végét már csak azért olvastam el, mert nem akartam félbehagyni, de ha ebben a stílusban kezdődött volna a regény, akkor biztos, hogy pár tucat oldal után feladtam volna. Nem tudom mi történt a szerzővel, de olyan volt, minha ezt az utolsó részt valaki más írta volna, vagy mintha eközben valami kábítószer hatása alatt állt volna a szerző.

Magamban egyre kevesebbre értékeltem és ugyan nem mondom, hogy nem próbálkozok többet a szerzővel, de most egy ideig biztos nem erőltetem.

2.5/4

2 comments:

Joeymano said...

Én Murakamit a stílusáért szeretem olvasni. A vége olyan se füle se farka, ahogy a Birkakergető is. Sztem még nem nőttünk fel a japán gondolkodásmódhoz, ami megmagyarázná, miért ilyen a vége. De idővel talán. Addig is az a stílus, amit képvisel, nagyon dícséretreméltó.:)

spg said...

Én is azt éreztem a vége felé, hogy ennek semmiféle jó vége nem lesz...