Saturday, January 16, 2010

Isaac Asimom: Az alapítvány előtt

Asimov nagyon nagy kedvencem volt régebben és rengeteg mindent elolvastam tőle. Az alapítvány trilógiát például kétszer is, de az azt megelőző és követő részek kimaradtak mert úgy terveztem, hogy majd egyben az egészet.

Most több mint 10 év után ismét Asimovot olvasva nagy csalódás ért. Nem tudom, hogy csak ez a regénye sikerült gyengébbre vagy én változtam meg ennyire az elmúlt 10+ évben, de ez most nagyon középszerű volt. Közben bármikor félbe tudtam volna hagyni különösebb kíváncsiság nélkül és talán egy ismeretlen szerző esetén ezt is tettem volna. A végére tartogatott meglepetés is egyértelműnek tűnt kb a felétől. Ezen kívűl a magyar kiadással is voltak gondok. Sokszor sikerült meglehetősen magyartalan mondatokat összerakni ami nagyon zavaró.

Nem mondom, hogy rossz volt inkább azt, hogy jellegtelen, tucat.

2.5/4

1 comment:

Anonymous said...

Thanks for the erdekes informacio